تور اروپا

تور اروپا و ترکیه پارمیدا تور

تور اروپا

تور اروپا و ترکیه پارمیدا تور

تور استانبول

سه شنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۰۸ ب.ظ

تور استانبول

استانبول , بزرگ‌ترین شهر ترکیه , یکی‌از محبوب‌ترین مقصدهای توریسم جهان است .

استانبول بزرگ‌ترین شهر مرزو بوم ترکیه و راس اقتصادی و فرهنگی آن است . این شهر در کنار تنگه‌ی بسفر و دریای مرمره قرار گرفته است ; یعنی در مرز در میان اروپا و آسیا . تنگه‌ی بسفر این دو مجموعه کشورها را از نیز جدا مینماید و استانبول در بنا شده در دو مجموعه کشورها جای دارد . این شهر تاریخی و قشنگ به خاطر تنوع جاذبه‌های توریسم و تفریحی و از حیث تعداد گردشگران , بخشی از برگزیدگان شهرهای توریستی عالم است .
قربت ترکیه به کشور‌ایران و تشابه فرهنگ‌ها سبب ساز شده که‌این شهر یکی‌از محبوب‌ترین مقصدهای توریسم فرنگی برای ایرانیان باشد . جذاب است بدانید که شهرهای تبریز و اصفهان در جمهوری اسلامی ایران با استانبول خواهرخوانده میباشند .

این شهر تاریخی , جاذبه‌های مختلف و مشهوری دارااست که از در بین مهمترین آنها می‌توان به ایاصوفیه , مسجد آبی رنگ , ساختمان بلند گالاتا , ساختمان بلند دختر , تنگه‌ی بسفر و کاخ‌های توپ‌قاپی و دلمه باغچه اشاره نمود .

استانبول یکی‌از دیدنی‌ترین و جذاب‌ترین کلانشهرهای عالم است ; شهری که طی قرن‌های متمادی , ذیل سلطه‌ی امپراتوری‌های مختلف قرار گرفته است و در مرز دو قاره‌ی آسیا و اروپا قراردارد . . استانبول به خاطر گذشته‌ی مالامال فراز و نشیب و مورخ لبریز تلاطمش , اثر ها تاریخی زیادی از دوران متفاوت مورخ داراست . جاذبه‌های تاریخی این شهر به قدری جالب است که همه‌ی سلیقه‌ها را راضی میکند . این شهر خوشگل , چهار جاذبه‌ی توریسم اصلی و دارای اسم و رسم داراست که عبارت‌اند از موزه‌ی ایاصوفیه , کاخ توپ‌قاپی , مسجد آبی رنگ و بازار بزرگ . علاوه بر این چهار جاذبه‌ی حیاتی و کلیدی , هزاران جاذبه‌ی تفریحی , تاریخی و ارگانیک دیگر در استانبول موجود است که می توانید روز ها برای تماشای آن ها وقت بگذارید . اما بیشتر جاذبه‌های این شهر , حوالی بخش تاریخی آن متمرکز شده‌اند ولی در نواحی دورتر نیز جاذبه‌هایی موجود است که برای راز زدن به آن ها میتوانید برنامه‌ریزی نمایید .

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • سه شنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۰۸ ب.ظ
  • پارمیدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی